Co hlavního mi daly školy
do každodenního života
---- Architektura (na Stavební fak. ČVUT)
·
Železo
a beton jsou ideální partneři do společného života
(protože se k sobě dokonale
pojí, navzájem si zlepšují vlastnosti a chrání se ---- a mají stejnou ROZTAŽNOST)
·
Bylo
pro mne úžasným objevem a zábavou tvořit postupně organismus domu,
který byl výsledkem mnoha
rozličných i protichůdných požadavků, které se mezi sebou navzájem perou, až
vznikne optimální funkční výsledek, který má i integritu i umělecký výraz.
Tento postup se dá využít při tvorbě jakéhokoli technického „organismu“,
tj. třeba auta, vozíku pro důchodce…
·
Lásku ke světlu v prostředí. ·
Kamarády
z řad spolužáků, které bych jinak nepoznal. ---- Ekonomika a řízení stavebnictví (na Stavební fak. ČVUT) ·
Povědomí
o účetnictví, vč. podvojného. ---- Pilotní kurz na větroně ·
Venkovní
zpětné zrcátko z auta (které
si 1 pilot přidělal z frajeřiny na letadlo) ---- Školení pro řidiče z povolání ·
Autobusy
DP, které vyjíždějí 1. jízdu ráno ze Strahova dolů, jdou na generálku motoru za
2x delší dobu, ---- SPŠS - stavební průmyslovka ·
Geodetická
praxe v bývalém koncentráku – pocit. ·
Puberťácká
vzpoura ducha proti vědomostem indiferentním vůči němu. ---- ZDŠ – základní škola ·
M,
F, jednoduché stroje (páka..), těžiště.. – při řemeslnické práci. ·
Jazyky
A, R
(…)
(Architektura je z velké části "práce se světlem".
Zamiloval jsem se do toho užívat si a uvědomovat si světlo. Myslím, že až moc stavitelů i uživatelů staveb světlo ignoruje, protože nepoznali jeho nádheru.)
(Od: Zdeněk Meisner,
Jirka Klokočka, Natálie Mojžíšová, Franta Schmidt, Helena Pragerová, Alena Zvánovcová,
Jirka Žentel, Jitka Červenková,
Lenka Holíková, Jan Kasl …… až po Emil Ugrinov)
může
tak narušit aerodynamiku, že vzniklé turbulence způsobí pád letadla.
(od té doby vidím jako
bolestivé tyto chyby na autech)
než ty, co mají 1. jízdu naopak do kopce.
(od té doby se snažím OPRAVDU
šetřit auto během prvních 5 minut)
(…)
----
SVVŠ – všeobecná střední škola
Nic konkrétnějšího mě zatím nenapadá.
(…)
*
*
*