Co hlavního mi daly školy

do každodenního života

 

---- Architektura (na Stavební fak. ČVUT)

·        Železo a beton jsou ideální partneři do společného života
(protože se k sobě dokonale pojí, navzájem si zlepšují vlastnosti a chrání se ----  a mají stejnou ROZTAŽNOST)

·        Bylo pro mne úžasným objevem a zábavou tvořit postupně organismus domu,
který byl výsledkem mnoha rozličných i protichůdných požadavků, které se mezi sebou navzájem perou, až vznikne optimální funkční výsledek, který má i integritu i umělecký výraz.
Tento postup se dá využít při tvorbě jakéhokoli technického „organismu“,
tj. třeba auta, vozíku pro důchodce…

·        Lásku ke světlu v prostředí.
(Architektura je z velké části "práce se světlem". Zamiloval jsem se do toho užívat si a uvědomovat si světlo. Myslím, že až moc stavitelů i uživatelů staveb světlo ignoruje, protože nepoznali jeho nádheru.)

·        Kamarády z řad spolužáků, které bych jinak nepoznal.
(Od: Zdeněk Meisner, Jirka Klokočka, Natálie Mojžíšová, Franta Schmidt, Helena Pragerová, Alena Zvánovcová, Jirka Žentel, Jitka Červenková,
Lenka Holíková, Jan Kasl …… až po Emil Ugrinov)

 

---- Ekonomika a řízení stavebnictví (na Stavební fak. ČVUT)

·        Povědomí o účetnictví, vč. podvojného.

---- Pilotní kurz na větroně

·        Venkovní zpětné zrcátko z auta (které si 1 pilot přidělal z frajeřiny na letadlo)
může tak narušit aerodynamiku, že vzniklé turbulence způsobí pád letadla.
(od té doby vidím jako bolestivé tyto chyby na autech)

 

---- Školení pro řidiče z povolání

·        Autobusy DP, které vyjíždějí 1. jízdu ráno ze Strahova dolů, jdou na generálku motoru za 2x delší dobu,
než ty, co mají 1. jízdu naopak do kopce.
(od té doby se snažím OPRAVDU šetřit auto během prvních 5 minut)

 

---- SPŠS - stavební průmyslovka

·        Geodetická praxe v bývalém koncentráku – pocit.
(…)


---- SVVŠ – všeobecná střední škola

·        Puberťácká vzpoura ducha proti vědomostem indiferentním vůči němu.
Nic konkrétnějšího mě zatím nenapadá.
(…)

 

---- ZDŠ – základní škola

·        M, F, jednoduché stroje (páka..), těžiště.. – při řemeslnické práci.

·        Jazyky A, R (…)


*
*
*